.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دکتر محمود بروجردی که بود؟+ اطلاعیه دفتر امام(ره)+ عکس

دکتر محمود بروجردی، داماد گرامی حضرت امام خمینی(ره) و همسر سرکار خانم زهرا مصطفوی صبح امروز شنبه، در پی یک بیماری طولانی به دلیل سرطان غدد لنفاوی، در بیمارستان لاله تهران به دیار باقی شتافت.

به گزارش «تابناک»، دکتر محمود بروجردی فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد حسین بروجردی و نواده مرحوم آیت الله حاج میرزا مهدی بروجردی و داماد مکرم حضرت امام خمینی(ره) در سال 1312 در شهر مقدس قم به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان قم و مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در دانشگاه تهران پایان رسانید و با تدریس در مقاطع گوناگون تحصیلی از دبیرستان تا دانشگاه به تربیت دانش آموزان و دانشجویان پرداخت.

ایشان در عمر پر برکت خویش از سال های نخستین شکل گیری انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام(ره)، چون امینی صادق، حضوری موثر داشت و در سال های پس از انقلاب اسلامی با پذیرش مسئولیت های گوناگون علمی، فرهنگی و اجرایی در رستای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت.


از جمله مسئولیت های ایشان، می توان به حضور در وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه در کابینه شهید رجایی ـ به عنوان قائم مقام وزیر ـ و قائم مقام وزارت ارشاد، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فلاند و ریاست مرکز بین المللی گفت و گوی تمدن ها اشاره نمود.

همسر مکرم ایشان، سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی و فرزندان ایشان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مسیح بروجردی و سرکار خانم دکتر لیلی بروجردی هستند.

در پي درگذشت ایشان، دفتر امام خميني(ره) در اطلاعيه‌اي ضمن تسليت ارتحال اين رهرو راه رهبر کبير انقلاب اسلامي، با اعلام زمان و مکان برنامه تشييع و خاکسپاري، از عموم مردم شريف ايران دعوت کرد در اين مراسم شرکت کنند.

متن اطلاعيه دفتر امام خميني(س) به شرح زير است:

انالله و انا اليه راجعون

با نهايت تأثر و اندوه، ارتحال داماد بزرگوار حضرت امام خميني ـ سلام‌الله عليه ـ آقاي دکتر محمود بروجردي را به اطلاع ملت شريف و قدرشناس ايران و دوستداران و پيروان امام راحل(س) مي‌رسانيم.

آوازه نام نيک و سلامت نفس و ملازمت طولاني با امام خميني و مراتب فضل و ادب و دانش و خدمات ارزنده علمي و فرهنگي از مرحوم دکتر محمود بروجردي، که افتخار فرزندي مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج ميرزا محمدحسين بروجردي را دارا بود، چهره‌اي نام آشنا براي تمامي اهل فرهنگ و ادب کشورمان ساخته است.

مرحوم دکتر بروجردي همچون ديگر اعضاي خاندان شريف امام، در تمام سال‌هاي سخت مبارزه و تبعيد امام، با صبوري و گشاده‌رويي مثال زدني خويش، کاروان پيشگامان نهضت امام را همراهي کرده است.


دفتر امام خميني(س) با عرض تسليت به همسر مکرمه ايشان سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوي و فرزندان مکرم ايشان خصوصا جناب حجت‌الاسلام والمسلمين، حاج شيخ مسيح بروجردي و ساير منسوبين، از عموم طبقات مردم شريف و به ویژه علما و فرهيختگان جامعه براي حضور در مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر بروجردي دعوت مي‌نمايد.

تجليل از اين چهره خدوم علمي و فرهنگي کشور، در حقيقت بزرگداشت نام و ياد رهبر کبير انقلاب اسلامي است.

مراسم تشييع در ساعت 9:30 صبح يکشبنه (‌‌٨/ ‌‌١٢/ ‌‌٨٩ ) از مقابل حسينيه جماران آغاز و سپس مراسم تدفين در حرم مطهر حضرت امام (س) برگزار خواهد شد.

مجلس يادبود نيز روز دوشنبه ‌‌٩/ ‌‌١٢/ ‌‌٨٩ از ساعت ‌‌14 تا ‌‌15:30 بعدازظهر در مسجد الجواد در ميدان هفت تير برگزار خواهد شد.

«شمال نیوز» نیز این مصیبت وارده را به بیت شریف حضرت امام(ره) و عموم بازماندگان تسلیت عرض می کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.